I WANT IT!!! ♥

Assalamualaikum...

Subhanallah,,, makin banyak aku membaca makin banyak ilmu yg aku x tau...
ni la sebab leka dengan keduniaan....

Ya Allah aku memohon padaMu Ya Allah tunjukkan lah aku jalan yang diredhaiMu Ya Allah..

Aku malu bila orang cakap pasal agama,,
bila orang cakap jer tentang agama, aku akan senyap,, aku bukan xtau, tp aku lupa yang aku belajar,,Subhanallah...

Shap, apa yang kau buat 2 tahun di sini,, ko leka dengan keseronokan disini,,,kluarlah kamu dari kesesatan hidup dunia, mulakan hidup baruMu, lakukan perkara yang disukai Allah dan tinggalkan apa yang dilarang oleh Allah,,,

Ya Allah,,
Sifat pemaluku ni menghalang aku melakukan sesuatu,,
aku rajin pergi masjid nnti ramai yang cakap, rajin sebab perempuan,,,
Astaghfirullah,,
Aku pergi masjid pn sebab mahu berubah sedikit demi sedikit , xnk leka didunia,,
selalu menjejak kaki ke tempat hiburan, bila lg kita nk ke rumah Allah,,
sekadar solat jumaat itu tidak mencukupi bagi aku,,,

kurangkan hiburan, perbanyakkan ilmu Allah..

Aku cuba untuk berubah dengan solat berjemaah,,,
tetapi ada penghalangnya,,,iaitu kemalasan yang dibisikkan oleh syaitan bodoh yg tidak henti2 menjalankan tugasnya sebagai penghasut aku...
Aku cuba untuk lawan dan terus melawan,,
Alhamdulillah,, dpt jugak aku melawan sedikit demi sedikit untuk meneruskan Ibadah ku di Masjid...

Kenapa aku memilih masjid untuk berubah...
Sbbnya bila aku pergi masjid, aku rasa ketenangan yang teramat sangat,,,
Bila smpai jer masjid, ketenangan mucul dalam diriku,,,

Aku pergi masjid bukan untuk mendapat nama, tapi untuk mendapat keredhaan Allah,,

Solat jemaah lagi la memberi ketenangan kepada aku dari solat sendirian,,

Dulu aku selalu solat sendirian,,
tp solat tu mungkin tidak sempurna kerana aku selalu mahu cepat untuk siap...
Aku terpikir,
Shap!!! 1 Hari ada 24 jam,, pernah x ko luangkan masa yang betul2 kepada Allah,,??
Solat 5 waktu pn ko nk cepat..Bila lg ko nk mendekatkan diri kepada Allah kecuali dengan solat yang ikhlas dan tenang...Subhanallah...Aku terfikir jgk, jika kita berada di depan SULTAN, kita akan hormat dengan tertib....Ni Allah,, Pencipta kita, xkanlah pencipta kita yang sebenar kita buat cincau cincau jer...Allahuakbar

Cuba bayangkan ketika solat, Allah di depan kita,,,Air mata boleh mengalir,,,
Korang akan tahu bila korang mencubanya kenapa air mata boleh mengalir...Allahuakbar...

ermm....
Ya Allah,
aku berdoa kepadaMu agar Engkau
pertkukuhkan hatiku dari bisikan syaitan
untuk terus beribadah kepada Mu...
Amiinn...

Harap Maaf sekira penulisanku yg berkecai,,
sekiranya ada kesalahan tegurlah ku,,
Aku selalu melakukan kesilapan...
Diriku bukan seorang penulis...hehe^^

Aku gembira Melihat KAWANKU sekarang...^^
Wassalam

2 comments:

  1. "Sesungguhnya segala perbuatan bergantung kepada niatnya.Dan sesungguhnya setiap orang(akan dibalas) berdasarkan apa yang dia niatkan.Siapa yang hijrahnya kerana(ingin mendapat keredhaan) Allah dan RasulNya,maka hijrahnya kepada Allah dan RasulNya.Dan siapa hijrahnya kerana dunia yang dikehendakinya atau wanita yang ingin dinikahinya maka hijrahnya(akan bernilai sebagaimana)yang diniatkan." -HR Bukhari dan Muslim

    Jom kita sama2 berubah. Better kita sedar awal dari terlambat. :)

    Yg penting,jangan peduli pandangan orang. Pentingkan pandangan Allah pada diri kita.Nak berubah bukan senang.Mujahadah itu susah kerana syurga itu indah.

    ReplyDelete
  2. yup..

    tq Ain bagi semangat...

    Jom Hijrah...=)

    ReplyDelete

Komen jer...Jangan Malu..Heee