ganjil?

Assalamalaikum,,,

ptg kelmarin ada la 1 perjumpaan group Transformers...heeee,,,
nk masuk jer waktu berbuka,, kami habis borak2,,,

ketika jalan nk pg surau aku lah orang last skali duk belakang (cam biasa la bila lewat duk lekat dalam diri,,,heee)
Pastu hamba Allah datang dan cakap,

"kita ni buat perkara pelik tau x shap"

aku heran, apa yg peliknya...

"tengok, semua tengok dekat kita, tp kita kene berbangga sebab Rasulullah S.A.W. penah bersabda...."

“Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil  

(H.R. Muslim) 
 
kata hamba Allah tu kepada aku dengan nada bisikan...


time tu x faham lg,,, bila tunggu time nk berbuka time duduk,,,
baru faham apa yg di maksudkan,,,

maksud disini,,, aku n kawan2 buat pelik iaitu perkara orang jarang buat sekarang,,,,
tp benda pelik ni disukai Allah SWT dan benda pelik ni lah, benda yg aku perlukan untuk hidup di dunia ni bg persediakan ke alam akhirat,,,
Alhamdulillah,,, Allah buka pintu hati ku n kawan2ku,, Insyaallah benda ni akan Istiqamah dalam diriku n kawan2ku smpai ke akhir hayat,,,
Insyaallah,,,

Wassalam,,

2 comments:

  1. Sesungguhnya aku x berapa nak fham. Errr...

    ReplyDelete
  2. hehe... ni personal faham,,, sori ek,,,hehe

    ReplyDelete

Komen jer...Jangan Malu..Heee